^ Back to Top

Facebook

Ki olvas minket

Oldalainkat 10 vendég és 0 tag böngészi

Google adsense

Google adsense

A legjobb pénzkeresési lehetőség, a legjobban fizető internetes munka, online pénzkeresés
Olyan hirdetési szolgáltatást nyújt, ami a hirdetőnek, a hirdetést megjelenítőnek, a hirdetést olvasónak, és a rendszer üzemeltetőjének egyformán kifizetődő. Az AdSense azt tette lehetővé a világon akkoriban egyedülálló módon, hogy bárki, akinek honlapja van, akármilyen kicsi a látogatottsága és a letöltésszáma, részesedhessen a Google dollármilliárdjaiból, és a reklámpiacon helyt kapjon. 2003-ban szinte semmi lehetősége sem volt egy kicsi vagy közepes honlap üzemeltetőjének arra, hogy reklámhelyeket adjon el, mint manapság. Az AdSense az AdWords testvérével a világ legnagyobb tartalmi és hirdetői hálózata. Természetesen mint minden sikertörténetnek a Google-nak is vannak követői, pl. az Etaget. Mivel a Goggle keresőjének világpiaci részedése kb.- 70-80 %, igazi vetélytársa nincs.
Egyszerű módot kínál a csatlakozásra az AdWords a hirdetők részére, és az AdSense a hirdetést megjelenítők részére. Regisztrálod a weboldaladat, vagy blogodat a Google rendszerében, kapsz egy javascript kódot, amit be kell illesztened – és enjoy, már meg is jelennek az első reklámok a weblapodon. A javascript kódtól a kezdőknek nem kell megijedni, egyszerűbb a művelet mint gondolnák. Az OkosMilliomos tanfolyamon ezt is bemutatom videón. Az AdSense rendszer technikailag más, filozófia szempontjából azonban nagyon is hasonló elven működik, mint az AdWords: egy példa: ha egy diktafont keresek a Google.hu-n, akkor olyan hirdetéseket látok, amik a diktafonhoz kapcsolódnak. Nagyon leegyszerűsítve a működési elv a következő:

 
Az AdSense robot elemzi a honlapodat, blogodat, megpróbálja “kitalálni”, miről is szól az, és ezen tartalomnak megfelelő reklámokat helyez el rajta. Az AdSense nagyon gyorsan nagyon nagy sikereket könyvelhetett el magának: ezrével csatlakoztak a honlaptulajdonosok a rendszerhez – főleg azok, akikkel korábban a hirdetők, reklámügynökségek nem törődtek: túl picik voltak ahhoz, hogy bármi eredményt el tudjanak érni hirdetésszervezés tekintetében… pláne, hogy azok a honlapok, amik a web túlnyomó részét adják, nem tudják, hogyan kell hirdetéseket szervezni, és pénzük sincs ezzel foglalkozó szakember felvételére.
A Google viszont hajlandó volt kiterjeszteni a rendszerét ezekre a weboldalakra is – felismerték, hogy az AdWords esetében fényesen bevált “sok kicsi sokra megy” elve kiterjeszthető: “még több kicsi még többre megy”. A Google a mára már több milliárd dolláros vagyonát gyakorlatilag centenként kereste meg – 2005. elejére minden 15. cent az AdSense rendszeréből származott. A Blogger megvásárlása így utólag teljesen egyértelmű: a masszív felhasználói réteg, amit ezzel megszerzett, egy világméretű hirdetési hálózat alapkövét jelentette számára. A jó hír az, hogy Te sem késtél le az AdSenseben rejlő lehetőségek kihasználásáról: a Google által megkeresett centekből Te is részesedhetsz. És a háromrészes történelmi leckét követően rátérünk arra, hogy hogyan szerezhetsz saját magadnak is egy szeletet a reklámtortából.
Addig is, ha még nincs saját blogod (mert még nem vagy az SFblogs.net bloggere, valamilyen más úton-módon kerültél ide – például valamilyen keresőmotorból), akkor ne habozz: regisztrálj most magadnak blogot! Az SFblogs.net rendszere tökéletesen alkalmas arra, hogy AdSense bevételre tegyél szert, és folyamatosan fejlesztjük ezt a lehetőséget is. Nálunk többféle AdSense hirdetést is el tudsz helyezni, ki tudod próbálni, hogy milyen formátumok a leginkább megfelelőek a számodra. A következő epizódokban áttekintjük azt, hogy hogyan kell regisztrálni az AdSense rendszerében; milyen típusú reklámok, és milyen hirdetés-formátumok használhatóak fel; mennyi reklámot helyezhetsz el egy oldalon; mi az, amit megtehetsz, és mi az, amit a Google szigorúan tilt az AdSense megjelenítők részére. Aztán rátérünk, hogy a reklámokat pontosan hogyan illesztheted be az SFblogs.net-es blogodba.

 

A Google Adsense az Adwords testvére egy olyan program, melyen keresztül hirdetéseket helyezhetsz el weboldaladon. Ha a szörfölők ráklikkelnek egy hirdetésre, akkor azt az Adsense számládon jóváírják. A hirdetések tartalmukban mindig kapcsolódnak a weboldalad tartalmával. A hirdetéseket a Google Adwords program hozza létre. Korlátozás nincs, bárki számára elérhető. A hirdető (Adwords kliens) akkor fizet, ha a weboldaladon elhelyezett hirdetésre ráklikkeltek (Adsense kliens). Az Adsense programban való részvétel díjmentes és egyszerűen, érthetően kezelhető.?Az AdSense a Google hirdetéskiszolgáló programja. A szolgáltatás lényege, hogy a weboldal-tulajdonosok regisztráció után engedélyezhetik weboldalukon szöveg, kép és videó formátumú hirdetések megjelenítését, amely Cost Per Click (CPC) vagy Cost Per Thousand (CPT) rendszerben bevételhez juttathatja őket, a Google anyacégen keresztül.

A rendszer fontos tulajdonsága, hogy az oldalon megjelenő hirdetések összefüggésben állnak az oldal szöveges tartalmával, így a hirdető cégek nagyobb hatékonyságot érhetnek el célzott reklámjaikkal. A hirdetések a Google adminisztrációs felületének segítségével testre szabhatóak, úgy lehet őket a weboldalba illeszteni, hogy az teljes egészében illeszkedjen a lap megjelenésébe: beállítható az egyes bannerek mérete és a színvilága is. Hirdetések megjelenítése kontextus alapján A programon belül többfajta hirdetési lehetőség áll rendelkezésre, mely ideális lehetőség kisforgalmú webhelyek (napi párszáz látogató) bevételeinek növelésére. A legfontosabb hirdetési formák a Google Inc. keresőtechnológiáján alapulnak, mely segítségével az egyes weblapok elemzésével azok témájához kapcsolódó hirdetések jelennek meg, de emellett egyéb kiegészítő lehetőségek is rendelkezésre állnak:

AdSense Kontextusban (Tartalomhoz) Szöveges vagy képes hirdetéseket jelenít meg a programban résztvevő weboldalakon. Általában átkattintás alapján fizet a rendszer a webhely tulajdonosának ([Pay-per-click alapú hirdetés]?), de az esetek kisebb hányadában előfordulhat, hogy a hirdetések megjelenésének száma alapján kerülnek elszámolásra (ha a hirdető fél ilyen Pay-per-impression alapú hirdetést szeretne). A megjelenő hirdetések weblapról-weblapra változhatnak. Több tényezőtől függ, hogy éppen milyen hirdetés jelenik meg: leginkább az oldal tartalmától, az oldalon található Kulcsszavaktól, de egyebek mellett befolyásolja az oldal nyelve és a látogató földrajzi helye is. A hirdetési rendszer népszerűségét tehát egyrészt annak köszönheti, hogy a témához illeszkedő hirdetések akár hozzáadott értéket is jelenthetnek a látogatók számára, másrészt pedig annak, hogy – kiváltképp a pusztán szöveges hirdetések – kevésbé zavaró hirdetési formát jelentenek, ráadásul megjelenésük az weblap dizájnjához illeszthető.

A rövid szöveges hirdetéseket kijelző egységek mellett speciális Link egységek is megjeleníthetőek. Hirdetések megjelenítése A Google elemzi a honlap tartalmát és releváns hirdetéseket jelenít meg minden egyes oldalon, amely tartalmazza a hirdetéshez szükséges JavaScriptet. Például, ha egy adott oldal mobiltelefonokról szól, akkor ezen az oldalon nagy valószínűséggel csengőhang, logó, mobilshop és egyéb mobiltelefonos hirdetések jelennek meg. Az AdSense a hasonló oldalak szűrésével lehetőséget ad a konkurens hirdetők kiszűrésére. Google Adsense kifizetések A Google Adsense 100 USD elért bevétel után teljesíti a kifizetést forintban bankszámlára. 

Ha szabványos kiküldést kér a fiók gazdája, akkor 4–6 hétbe is beletelhet, mire megérkezik a csekk. A banki átutalás jellemzően 1 héten belül megérkezik. A számlát először ellenőrizni kell: a Google a számlaszám megadása után 4-5 nappal egy kisösszegű (kb. 200 forintos) próbabetétet helyez el a megadott számlán, ezt az összeget kell pontosan megadni a fizetési részleteknél. Mi kell ahhoz, hogy AdSense hirdetés legyen az oldalon? Regisztrálni kell ahttps://www.google.com/adsense/?hl=hu címen, meg kell adni, hogy milyen weboldalra szeretnéd kirakni a hirdetést. Regisztrációd elbírálása után –mely akár már másnapra megtörténhet– beléphetsz a számládat nyilvántartó kezelőfelületre, ahol megadhatod, hogy milyen típusú (szöveges vagy képes), milyen méretű, milyen színű, stb. hirdetéseket szeretnél. A rendszer ez alapján legenerálja azt a JavaScript kódot, amit be kell szúrjál minden olyan oldal forráskódjába, ahol szeretnéd, hogy hirdetés jelenjen meg.

Dinamikus oldalak esetén ez általában egyszerűbb, mert csak egy sablon oldalra kell beszúrjad, statikus weboldalak esetén ez már több munkával jár. Kinek éri meg a részvétel? Ezt nem olyan egyszerű megmondani, mert a bevételeid nagysága több tényezőtől függ: átkattintások száma: ez egyrészt függ a látogatók számától, továbbá az átkattintási aránytól. Ez utóbbi pedig leginkább a hirdetés elhelyezésétől és attól függ, hogy mennyire releváns hirdetéseket tud megjeleníteni a rendszer, tehát mennyire kapcsolódnak a reklámok a témádhoz, mennyire keltik fel olvasóközönséged érdeklődését. az átkattintásért juttatott bevétel: ez leginkább attól függ, hogy az AdWords hirdetők részéről mennyire keresett témáról, kulcsszavakról van szó az oldaladon. Az egy átkattintásért járó bevétel egy centtől akár több dollárig is terjedhet. Néhány szempont a mérlegeléshez:

Az Adsense megjelenítési próba (Preview tool) installálása után Internet Explorerrel látogasd meg az oldalaidat, ahová a hirdetéseket helyeznéd. A jobb klikkre előjövő kontext menüben meg fog jelenni egy új opció, melyre kattintva a Google megmutatja egy felugró ablakban, hogy arra az oldalra milyen hirdetéseket tudna elhelyezni. Ne csak egy oldalra próbáld ki, mert akár minden oldalra más és más hirdetések lehetnek kontextusban, és döntsd el utána, hogy vélhetően mennyire érdekelné az olvasóidat a felkínált hirdetés. A fentieknek megfelelően nem árt, ha napi párszáz látogatód van legalább. Összességében semmit nem vesztesz, ha kipróbálod egy hónapig, így meglátod, hogy mennyi idő alatt érné el bevételed a legkisebb kifizethető összeget, a száz dollárt.

További részletek: AdSense regisztráció AdSense Hivatkozók (Ajánlások) Annyiban eltér ez a fenti két szolgáltatástól, hogy itt szó sincs semmilyen kontextusfüggő megjelenítésről, egyszerűen csak bizonyos, Google Inc. és számos egyéb hirdető cég szolgáltatásaihoz új ügyfeleket, termékeihez új vásárlókat toborzó ún. továbbító gombok, többfajta méretű szöveges vagy képes hirdetések jeleníthetőek meg. Az AdSense megjelenítő webmester számára bevétel akkor keletkezik, ha a látogatók a megszabott mértékig él a reklámozott szolgáltatással: előfizet egy szolgáltatásra, megvásárol egy terméket, és megjelenik a tranzakciót nyugtázó weblap. Az elszámolás pedig azalapján történik, hogy hány látogató volt, aki az adott oldalról érkezett, majd böngészőjében megjelent a tranzakció végrejöttét jelző weblap. Ki kinek fizet, és mennyit? Az AdWords programban hirdető cégek fizetnek a Google Inc.-nek, aki e bevétel egy részét (vélhetőleg 70-80% között) osztja meg az

AdSense programban résztvevő honlaptulajdonosokkal. Az összeg nagysága pedig attól függ, hogy az AdWords hirdetők mennyit hajlandóak fizetni az átkattintásért, tehát végső soron az adott témakörre, kulcsszavakra jellemző konkurenciaharc mértékétől függ. Ezen az oldalon találhatsz példát arra, hogy angol nyelvterületen mely Kulcsszavak esetén hajlandóak a legtöbb pénzt az amerikai AdWords hirdetők. Magyar nyelvű oldalakon ez minden bizonnyal másképp van. Kell-e adót fizetni a bevételek után? Adózás magánszemélyként: Ha az AdSense számla magánszemély nevére szól, akkor a kiállított csekk kedvezményezettje is a kérdéses magánszemély lesz. Mivel ebben az esetben többféleképpen lehet adózni (egyéni vállalkozóként, magánszemélyként önálló tevékenység vagy ingóság bérbeadása után), ezért mindenképpen érdemes egy könyvelő vagy adótanácsadó tanácsát kérni, hogy az adott esetben melyik formát javasolja. Adózás cégen keresztül: Ekkor egy külföldi cég (Csekkes kifizetés esetén a Google Inc.) az, mely számára magyarországi cégünk szolgáltatást végez.

Amennyiben – első felindulásban, a későbbi adózásra nem gondolva – magánszemély nevére regisztrálták az AdSense számlát, akkor át lehet gond nélkül írni a számla tulajdonosát: mindezt a magyar AdSense Csapat-nál kell e-mailban kérni. Kell-e Áfát fizetni? : A fentiek szerint tehát, akár reklámszolgáltatásként, akár számítástechnikai szolgáltatásként értelmezzük az AdSense reklámok megjelenítését, nem kell megfizetni utána az általános forgalmi adót. Mi történik, ha saját oldalamon levő hirdetésre kattintok? : Ha nem csinálsz rendszert a saját weboldalon megjelenő hirdetésekre kattintásokból, akkor valószínűleg nem lehet bajod belőle, viszont teljesen fölösleges ilyet tenni, mert nem számít érvényes átkattintásnak. A rendszer okos, és képes beazonosítani az ilyen kattintásokat: kijelzi, hogy volt egy átkattintás, de nulla centtel "honorálja". Előfordulhat –hiszen témafüggőek a hirdetések–, hogy olyan hirdetés jelenik meg a saját honlapon, ami felkelti az érdeklődésed, ekkor jobb, ha begépeled a megjelenő URL-t.